2011. június 27., hétfő

Orchidea torta







Marcipán orchidea után, csak egy orchidea torta következhet...:-D
Elterveztem, és olyan egyszerűnek tűnt, és aztán jött a fekete leves...:-S
Az összes levél amit előre legyártottam eltört, amikor a helyükre akartam tenni.
A virágokból is vagy 2 széttört.
Nem tudom, hogy front van, vagy csak egyszerűen én nem voltam most formában.
Összességében tetszett, de sajnos a levelek tövénél látszik, hogy el voltak törve és többször vissza van illesztve.
Azért van olyan hatása mintha maszatos, meg kencés lenne a töve, mert ahogy visszaragasztottam a leveleket (századjára is...:-D),  a ragasztó vagyis a cukor máz nyomot hagyott és kissé rücsis volt, sajnos ez most így sikerült.
Viszont végre kipróbálhattam a forgó tortadekoráló állványt.
A vélemény az hogy eddig megvoltam nélküle, de rájöttem, hogy baromira megkönnyítí ám a munkát, úgyhogy egy nagyon hasznos dolog..
A másik amit kipróbáltam, az az ehető lakk volt. Spray formájában kapható, legalábbis amit én vettem, és a fondant-ra fújva, fényes hatást ad, mint ha lakkozva lenne...:-)
Visszatérve a tortára: habos csokikrém volt benne, rumos meggydarabokkal, és az oviba visszük évvégi ajándéknak.

Piskótája:

 4 tojás
4 ek. porcukor (60 gr)
3 ek. liszt (45 gr)
1 ek. Holland kakaó ( 15 gr)
28 gr jilk paszta

Közepes méretű tepsiben megsütöttem, hogy kb 1,5 cm-es lapot kapjak.
Ebből vágtam ki 11, 10, 9, 8, 7  cm-es köröket.
A megmaradt piskóta jó lesz majd a cserépbe "fakéregnek". :-))

Krém:

3 dl Hulala
2 tábla tejcsoki

Hulalát kemény habbá vertem, és beleforgattam az olvasztott de nem forró tejcsokit.

Megtöltöttem a lapokat, habzsákból nyomtam a kis körökre a krémet, egyszerűbb mint kenegetni.
Majd megkentem kívülről vajkrémmel : 125 gr margarin+1cs vaniliás cukor+1 tábla lehűtött olvasztott tejcsoki. Tök fini volt.
Az összes vajkrémet felvette kívülről, ezt is habzsákkal vittem fel rá csigavonalban, majd elsimítottam.
Ment a hűtőbe pihenni, majd bevontam a cserepet, beleillesztettem az előre elkészített (többször eltört és javított..), szárat levelekkel.
A levelek, a szár és a kaspó is lakkozva volt (étellakkal), nagyon szép hatása volt.
Az étellakkot Desszertmester-nél vettem, fény spray néven van fent.
A fény mindenképpen kellett rá, hiszen az orchidea leveleinek is van egy szép fényes hatása, és hát a kaspó is fényes.
A szára egy része hurkapálca volt, a kanyarulat pedig virágdróttal lett megoldva, amire előre rá kell illeszteni azokat a kiálló kis drótokat ami majd a virágokat tartja.
A virágok is előre le lettek gyártva, hogy száradni tudjanak, sikeresen el is tört belőle vagy kettő.
A végeredmény nem lett rossz és remélem ízlett az óvónéniknek is ;-).

2 megjegyzés:

  1. Szia! Meg tudnád mondani, hogy a lakk spray-t hol szerezted be? Egyébként gyönyörű a torta! Köszi :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      itt található:
      http://www.desszertmester.hu/termekek/dekoracio/etelfestekek/feny-spray-24078

      Törlés