2011. június 8., szerda

Feketeerdő meggytorta


Férjem 30. születésnapjára......
Szegénykém valahogy mindig kimarad...:-)))
Szerettem volna neki is valami extrábbat készíteni, de arra a hétvégére 2 tortát is készítettem, így ezt a fekete erdőt  is csak következő héten kapta meg, bepótlás képpen.
Én személy szerint imádom a meggyes, meggyzselés, és a hasonló gyümölcsös kiegészítésű tortákat.

A következő recept alapján készült:

Piskóta:
3 db 26 cm-es tortalap:
1 db-hoz: 3 toji, 3 ek. víz, 7 dkg porcukor, 7 dkg liszt, 2 dkg kakaó (Mozart v. Holland!!), 1 tk. olvasztott margarin, 25 gr jilk paszta.

Ha jilk nélkül készül akkor a következőképpen kell csinálni:
- tojások sárgáját a vízzel sűrűre, krémesre keverjük.
-hozzáadjuk a megolvasztott margarint.
-A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, közben adagoljuk hozzá a porcukrot. 
-ezután óvatosan a tojássárgájás masszához adjuk
-Lisztet és kakaót elvegyítjük, átszitáljuk, és ezt is óvatosan beleforgatjuk a masszába.
-A tésztát, sütőpapírral kibélelt, jól előmelegített sütőben, 180 fokon, kg 10-15 percig sütjük (tűpróba!!)

Meggyzseléhez:
-2 üveg meggy (én nagyon meggyesen szeretem..:-D...)
-3 csapott kanál keményítő
...az egyik üveg meggy levével (kb 3-3,5 dl), készítjük a zselét.
 kevés meggylében elkeverjük csomómentesre a keményítőt, a többi levet feltesszük forrni, amikor felfort, belekeverjük a keményítős levet, és ismét felforraljuk, majd a lecsepegtetett meggyek kb 3/4-ét, belekeverjük, hagyjuk kihűlni, közben többször átkeverjük .A szépeket már előre kiválogatjuk a díszítéshez, azokat félretesszük, ez kb 20 nagyobb szem, de jobb ha több van, nálunk is mire észre vettem el-el csentek belőle....:-D

Habréteg:
-mind a két rétegre 3 dl Hulala ment rá, vagyis 2x3 dl kell a töltéshez, és kívülre díszítéshez kb 2 dl

Összeállítás:
-1 réteg piskóta, rá  a meggyzselé fele, rá a 3 dl tejszín, és ismét piskóta, meggyzselé, hab, és végül piskóta.
-Lehet úgy is készíteni, hogy nem rétegezzük a zselét és habot, hanem a csigaformában rányomjuk, vagyis egy kör hab, utána egy kör zselé, egészen a torta közepéig, majd rá a piskóta és még egyszer...:-)))
...hűűű, remélem nagyjából érthető vagyok.... :-)))))
-Amikor be van töltve, megkenjük oldalt és felül habbal, habrózsákat nyomunk rá, az oldalán habkártyával "átfésüljük", tetejét megszórjuk vagy csokiforgáccsal, vagy reszelékkel, érdemes étcsokival, az gyönyörű fekete, végezetül a meggyszemeket ráhelyezzük.

Szerintem Isteni ennek a tortának az ízvilága.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése