2011. október 1., szombat

Francesco Bernoulli torta

 



Hát igen, ő az aki valóban mini lett.
Mindhárom verdának egyforma alapot készítettem, amin kinyújtottam cukortésztát, és miután megszáradt, különböző színekre fújtam őket.
Végülis Francesco azért lett kisebb, mert gyakorlatilag nem sok ennivaló van rajta, jól tartja magát..:-D
Szóval azért kisebb, mert ugyebár alapból miből áll, van egy vékonyka teste és annyi...
Az arányokat viszont annyiban tartani akartam, hogy mindhárom Verda hossza kb 20 centi körül volt, így az alapon elfoglalt helyük egyforma volt, és így mutatott jól.
Mivel ez nem volt 6-8 szeletes, de talán még 3 sem, ezért vittem mellé egy kis másfajta süteményt, citromos lime-os nyalánkságot, de ezekről majd egy másik bejegyzésben írok....
Nem volt nehéz elkészíteni, bár lehetett volna még bőven bonyolítani és elaprózni, de hajnal 1-kor valahogy már egy egyenes vonalat sem tudtam húzni az ecsettel, nem hogy részletekbe bonyolódjak.
Neki is előre gyártott abroncsai voltak, illetve a szárnyakat kellett még előre elkészíteni, és a "merevebb" alkatrészeit..:-D

Ez a torta Daninak készült, aki szintén az 5. születésnapját ünnepli ma!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, tökéletesen arányos! Ilyen jó kerekeket még nem is láttam tortán! Ügyi!

    VálaszTörlés
  2. Köszi M@rti. Tudod, hogy nálam nagyon fontosak az arányok mindig! :-D
    A kerekeket pedig előre gyártom, simán a vastagra nyújtott marcipánt a megfelelő méretűre kiszúrom, megfestem, ennyi :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia Zsuzsi!
    Gratulálok a tortákhoz, nagyon tetszenek, főleg a Verdás tortákat nézegettem és csak ámulok, milyen szuperül néznek ki!
    A kisfiam minden vágya egy Francesco torta és bár készitettem már a gyerekeknek egy-két egyszerűbb marcipán bevonatú tortát, ez elsőre elég bonyolultnak tűnik. A Tiéd nagyon-nagyon tetszik és szeretném megpróbálni. Nagy kérés lenne, hogy egy kicsit részletesebben leírd Nekem, hogyan is készítetted, főleg a díszítésre gondolok. Nagyon hálás lennék érte! Előre is köszönöm!
    Gyöngyvér

    VálaszTörlés