2011. október 25., kedd

Eredeti dobos torta

A recept farkas Vilmos blogjáról származik:
http://farkasvilmos.blogspot.com/2011/09/az-eredeti-dobostorta.html





Az eredeti dobostorta recept:

1 db 22 cm átmérőjű tortához

A hat vékony piskótalap receptje:

6 db tojás kettéválasztva
100 g porcukor
100 g liszt
35 g olvasztott vaj

A tojás sárgáját kihabosítjuk 50 g porcukorral.
A tojás fehérjét a maradék 50 g porcukorral nem túl kemény habbá verjük.
A két tojáshabot óvatosan összekeverjük, majd beleforgatjuk a lisztet, és az olvasztott vajat.
Zsírozott-lisztezett lemezre kenjük a masszát.
Hatfelé osztjuk a piskótamasszát és 22 cm átmérőjű lapos köröket kenünk belőlük.
Előmelegített 210 C-fokos sütőben 10-12 perc alatt világosra sütjük.
Amint kisült a piskóta, vékony késsel alávágunk.

Krém elkészítése:

4 db egész tojás
200 g porcukor
235 g teavaj
17 g vaníliás cukor
35 g kakaómassza
35 g kakaóvaj
200 g étcsokoládé

Olvasszuk meg vízgőzön a kakaómasszát, a kakaóvajat és az étcsokoládét, de vigyázzunk, hogy ne legyen túl forró.
Habosítsuk ki a vajat a vaníliás cukorral.
A 4 db egész tojást a 200 g porcukorral folyamatos kevergetés mellett csípősre melegítjük (maximum 85 C-fok). Ha felmelegedett, akkor kihűlésig habbá verjük.
A kihűlt tojáshabot és a vajhabot keverjük össze és közben csurgassuk hozzá a felolvasztott, de nem forró kakaómasszát, kakaóvajat és csokoládét. Keverjük simára a krémet.
A krémből töltsünk össze öt kihűlt piskótalapot.
A hatodik lapot húzzuk át olvasztott cukorral (dobos cukor), és osszuk 20 részre. 


Forrás: Dobos C. József Emlékkönyv, A Magyar Gasztronómia Irodalma  
 
 
Én annyit változtattam, hogy mivel nem tudtam kakaómasszát beszerezni, így Farkas Vilmos tanácsára 90% feletti csokoládéval lehet  pótolni (nekem csak 86%-os-t sikerült vennem, na de az már majdnem 90..:-D..)
Kakaóvaj gyógyszertárban kapható, 8 ft/ gramm....:-o, aranyárban van  :-))), tömbben tárolják, de amikor kimérve vesszük, akkor kissé morzsalékos, csontszinű anyagot kapunk.
Én egy nagyobb tégellyel vettem 1400.- körül fizettem érte
A krém nagyon finom, és ha betartjuk a leírtakat akkor nagyon könnyen elkészíthető.
A lapok sütésével azért volt egy kis problémám, ehhez úgy érzem kell egy kis gyakorlat, szinte dupla adagot készítettem mire sikerült...:-)))
Sajnos magát a tortát egyben nem tudtam megkóstolni, mert rendelésre készült, de mivel imádom a dobost így biztos meglepem egyszer vele magam :-)
Ami még szintén kis gyakorlatot kíván, hogy szépen húzzuk át a dobos cukorral, nem szabad megvárni hogy megkössön rajta, még szinte melegen fel kell osztani a szeleteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése