2012. június 1., péntek

Focilabda torta




Kissé szabad kezet kaptam ennél a tortánál.
Volt pár opció amik közül választhattam, így hát a focilabda mellett döntöttem, gondolván a húzós hétvége és a pünkösdi rohanásos időmbe ez nyugodtan belefér!
Háááááááát, azt hittem :-))))
Nem olyan könnyű labdát készíteni, főleg hogy nem félbevágott lapos labda lett, hanem azért elég rendesen kiemelkedik a "fűből".
Na aztán meg hiába olvastam el az összes blogos ismerős focilabdás torta tapasztalatát, amikor a megvalósításra került a sor, akkor szembesültem a tökéletlenséggel.
Mint pl, hogy nem tudtam kinyomtatni egy 5 és egy 6 szög sablont, itt majdnem elvérzett a dolog, hiszem a minta is nagyon lényeges, Sőt!!!!
Ekkor jött a képbe 2 hatalmas segítség: férjem és egy régi barát.
Törték a fejüket, férjem rajzolt, mért, haver pedig egy focilabdáról akarta lemásolni a szögeket!
Állati nagy volt a szitu....és végül kioldotta meg a feladatot, hát a NŐ!!!!!!!!!!!
A harmadik legnagyobb segítségem, és egyben kritikusom is a fiam....
Amikor elkészültem a tortával és megmutattam neki: na milyen lett??
A válasz egyből érkezett: -most még csúnya, de ha kész lesz biztos szép lesz! :-)))))))))))
Lelki fröccsnek éppen nem mondható, de nagyon édes volt!!!
Szóval, amikor kifaragtam, vagyis csak az alján igazítottam, akkor még baromi jól nézett ki, szép gömb alakú volt, éppen csak egy kicsi talpon állt az egész.
Vajkrémeztem, hűtöttem, majd egy nagyon vékony alap réteget tettem rá fondantból.
Ja..a töltelék narancsos csoki volt....
Ezután kivágtam a szögeket: a fehérek hatszögek, a feketék pedig ötszögek.
Ha nem készítek labda tortát erre talán életemben soha nem jöttem volna rá.
Felraktam hát az első fekete ötszöget, majd köré az 5 db fehér hatszöget, és boldogan csodáltam :-)))))))
Előre ittam a medve bőrére, és büszke voltam magamra, hogy ez milyen jól fog mutatni, ha így szépen kirakosgatom, de akkor....akkor amikor folytattam jöttem rá, hogy menet közben kicsit kezdett megülni a meleg miatt a torta vagyis lejjebb ereszkedett, ezáltal vesztett a gömb formájából, így a formák sem úgy passzoltak rá, és ekkor már kész lelki beteg voltam.
De hát amit elkezdtem be kell fejeznem, sikerült is, de a minták kissé széthúznak rajta.
Az alján már elég "széthúzós" lett, így megemeltem a füvet és takart.
Nem szeretek tökéletlent alkotni, de ez sajnos kissé az lett!

Józsi, remélem férfi szemmel nem lett olyan vészes!
Boldog Születésnapot és egészséget Kívánok Neked!!!!

7 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon szép formája van! Én is nemrég csináltam focilabdát, tudom milyen. Valahova el is mentettem, hogy kell kiszámolni a szögek méretét, majd megkeresem neked. :)
    http://habtejszin.blogspot.hu/2012/03/focilabda-soccer-cake.html ez volt a labda :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép a labdád tejszínhab ügyi vagy!
      Én egy ideig nem akarok ilyet készíteni :-D

      Törlés
    2. Aprólékos munkádról, gondosságodról tanúskodik, hogy még a varrása is volt a bőrősnek!
      Kit érdekelt, hogy mások az ötszöget festik feketére! Nem értenek hozzá! Figyeld meg ilyen lesz 2014 VB labdája! (Vagy nem) :)

      És a narancsos csokikrém!.... Hmmmm!

      Teljes a siker! Gratulálok!

      Köszönöm: Józsi


      ( Hajrá Zsuzsi! A Te tortádat választanám most is! :) )

      Törlés
    3. Köszönöm Józsi!
      Sosem kaptam még ilyen kedves kommentet!
      Most már csak azért is kíváncsi leszek 2014-ben :-))))))

      Aranyos vagy!

      Törlés
  2. Annak ellenére,hogy azt mondod szétcsúszott,szép labda formája van.
    Kíváncsi vagyok az én focilabdám,hogy sikerül most csinálom szombaton,már előre parám van tőle.

    Ha megengedsz egy észrevételt,nem lehet,hogy azért nem stimmeltek a szögek találkozásai mert van benne fekete hatszög, ha jól látom a képen kettő biztos.
    Remélem nem haragszol, ez nem negatív kritika csak egy észrevétel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szögeket jól raktam össze, feketére utólag festettem, csak azt is elrontottam, mert nem az ötszögeket festetem be :-))))))

      Törlés
  3. Nekem nagyon teszik ez a labda, gratulálok hozzá! :-)

    VálaszTörlés